Loopgroepen

Samen lopen is leuker

Ken jij de voordelen van samen lopen? Een trainer voor de groep die zorgt voor een goede warming up. Tijdens de duurlopen kletsen met je
clubgenoten, terwijl je rent door de bossen of de wijken van Eersel.
Telkens een ander afwisselend rondje, een trainer die je kan aanmoedigen als het nodig is of afremmen en waarschuwen als je net iets te veel wilt doen. Het open karakter houd iedereen vrij en maakt dat je snel in de groep wordt opgenomen.
Blijf je dan nog alleen lopen? Samen lopen is leuker!

Loop op je eigen niveau, bij de groep die het best bij jou past.

Startersgroep

Een paar keer per jaar start er voor mensen zonder loop- of sportervaring een nieuwe groep. Het belangrijkste van deze groep is om op een verantwoorde wijze aan de conditie te werken. Na 3 á 4 maanden wordt de cyclus afgesloten met een testloop over 5 km. Hierna kan er doorgestroomd worden.

Groep 1

Deze groep is voor mensen die op een ontspannen manier hun conditie in stand willen houden. Aan het looptempo in deze groep worden geen
eisen gesteld en het eindniveau heb je bereikt als je rond de 40 minuten kunt lopen. Om de trainingscyclus van deze groep goed te kunnen volgen zijn minimaal twee trainingen per week aan te bevelen. Wij bieden je 3 trainingen per week aan, op dinsdag, donderdag en op zondag.

Groep 2

De groep voor de al enigszins getrainde loper. In deze groep kun je instromen als je 5 km in een tempo van ± 9 km/uur kunt lopen. Het eindniveau van deze groep is ± 10 km. Voor een goede trainingsopbouw zijn minimaal 2 trainingen per week nodig.

Groep 3

Kun je 60 minuten lopen in een tempo van 10 km/uur? Dan kun je in deze groep op gezette tijden instromen. Het tempo van deze groep ligt op 10 tot 12 km/uur. Het eindniveau van deze groep gaat tot ongeveer 16 km. Om een goede trainingscyclus te kunnen volgen zijn 3 trainingen per week noodzakelijk.

Groep 4

In deze groep word je voorbereid op prestatielopen en wedstrijden van 10 km tot halve marathon. Bovendien worden de wedstrijdlopers begeleid
in een grotere trainingsomvang, wat ook kan resulteren in het lopen van een marathon. Om op een gezonde manier de trainingscyclus te kunnen
volgen zijn minimaal 3 tot 4 trainingen per week noodzakelijk.

Na een periode van afwezigheid is het altijd mogelijk om een poosje in een lagere groep mee te lopen om op deze manier de conditie eerst
op peil te brengen, voordat je weer naar je eigen groep terug keert.

Trainingstijden

Natuurlijk train je onder deskundige leiding van onze looptrainers.

De trainingstijden zijn:

Dinsdag en Donderdag van 19.30 tot 21.00
Zondag van 9.00 tot 10.30
Woensdag van 9.00 tot 10.30

Lid worden

Ga naar Lid worden om meer te lezen.